elham724

اطلاع رسانی

elham724

اطلاع رسانی

قیمت تورها مسافرتی به مقاصد خارجی چگونه تعیین می شود؟

قیمت تورها مسافرتی به مقاصد خارجی چگونه تعیین می شود؟

چنانچه تجربه شرکت در تورهای مسافرتی خارج از کشور، الالخصوص تورهای اروپایی را داشته باشید، بدون شک می‌دانید که قیمت این تورها از دو بخش کلی مبلغ یورویی یا دلاری و مبلغ ریالی تشکیل شده اند. در این مطلب بررسی خواهیم کرد که این تورها چگونه قیمت گذاری می‌شوند.

  

قیمت بلیط هواپیما

اولین فاکتور دخیل در قیمت تورهای خارجی قیمت بلیط هواپیما است. در واقع هرچه مقصد دورتر بوده یا پرواز لاکچری و راحت تر باشد، هزینه بلیط شما گرانتر خواهد بود. این در حالی است که مقاصد نزدیکتر و سرویس های کم خرج تر ایرلاین ها ارزانتر هستند.

قیمت و درجه هتل

در زمان انتخاب تور ممکن است امکان انتخاب نوع هتل نیز وجود داشته باشد و این کاملاً به ظرفیت تور و میزان گستردگی و تعداد شرکت کنندگان در آن بستگی دارد. هرچه هتل رزرو شده برای یک تور از امکانات بیشتری برخوردار باشد، هزینه رزرو بالاتری دارد و این افزایش هزینه در نهایت باعث افزایش قیمت تور خواهد شد.

فصل

برخی از زمان ها و فصول سال در کشورهای مقصد فصول گردشگر خیز یا پر گردشگر محسوب می شوند که بدون شک به دلیل شلوغی ایرلاین ها و همچنین هتل ها در این فصول، هزینه سفر به آن کشور نیز گرانتر از حالت عادی خواهد بود و به همین دلیل است که سفر در بازه زمانی تعطیلات کریسمس و سال نو میلادی به کشورهای خارجی کمی هزینه بیشتری خواهد داشت.

سینگل و دبل چیست؟

چنانچه تکی سفر کنید، هزینه بیشتری به ازای هر نفر خواهید پرداخت. علت این امر آن است که در صورت سفر به صورت دو نفره هزینه اتاق تقسیم بر دو خواهد شد. ولی وقتی تنها سفر می کنید، هزینه یک اتاق را باید به تنهایی بپردازید. به همین دلیل است که توصیه می شود برای سفر با دوستان خود همراه شوید.

رقم ریالی و رقم دلاری

برای مثال کافی است سری به لیست قیمت تورهای مسافرتی اروپا من و تو همسفر انداخته تا متوجه شوید از چه چیزی صحبت می کنیم. هر تور خارجی به جز کشورهای خاص و محدود از دو رقم مختلف ریالی و دلاری تشکیل شده است. از رقم ریالی برای هزینه های جاری و معمول مانند رزرو بلیط هواپیما، ترجمه مدارک، دریافت وقت سفارت و موارد مشابه استفاده می شود. این درحالی است که رقم دلاری صرف رزرو هتل، اتوبوس و راهنمای محلی تور و دیگر سرویس های تور می شود. این در حالی است که مقداری از این هزینه نیز به عنوان سود آژانس برگذار کننده تور در نظر گرفته می شود.

چرا سفر با تور ارزانتر است؟

به طور معمول و با یک احتساب ساده، با توجه به اینکه آژانس مسافرتی هزینه ای را برای خود برداشته و دستمزد تور لیدر و هزینه های ترنسفر را نیز پرداخت می کند، هزینه نهایی تور باید از سفر به تنهایی بیشتر باشد، ولی در واقع همیشه خلاف این است. علت این امر آن است که شما در زمان سفر به تنهایی فقط یک بلیظ خرید و یک اتاق رزرو می کنید ولی آژانس برگذار کننده تور چندین بلیط تهیه کرده و تعداد زیادی اتاق رزرو می کند و این یک معنا بیشتر ندارد و آن هم کاهش هزینه های نهایی به دلیل دریافت تخفیف ها است. به این ترتیب این اقدام به یک معامله دو سر سود برای شما و شرکت خدمات مسافرتی تبدیل خواهد شد.

 

 

 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.