elham724

اطلاع رسانی

elham724

اطلاع رسانی

چاپگر یا همان پرینتر چیست؟

چاپگر یا همان پرینتر چیست؟

برای آن که بداینیم پرینتر به چه درد می خورد نیاز به تفکر چندانی نداریم . پرینت و چاپ بخشی جدا نشدنی از زندگی امروز ما انسان ها است . همه ی ما در مواقع لازم اسناد و اطلاعات لازم را چاپ می کنیم و برای انجام امور اداری یا حفظ اطلاعات به صورت مکتوب از آن ها استفاده می کنیم . از این رو پرینتر ها به خصوص در مراکز اداری و خدماتی به یکی از پر کارترین تجهیزات الکترونیکی تبدیل شده اند .

   

تنوع پرینتر ها

پرینتر ها را بر حسب تکنولوژی مورد استفاده جهت چاپ ، امکانات موجود در دستگاه سایز کاغذ مصرفی و سایر ویژگی ها می توان در دسته بندی های مختلفی جای داد .

 

انواع پرینتر ها از نظر تکنولوژی چاپ

چاپگر ها از نظر تکنولوژی چاپ به چهار دسته ی عمده یعنی پرینتر لیزری ، چاپگر جوهر افشان ، پرینتر حرارتی و ضربه ای تقسیم می شوند . که انواع حرارتی بیشتر جهت چاپ لیبل و فیش مورد استفاده قرار می گیرند و انواع ضریه ای یا سوزنی را می توانید در بانک ها پیدا کنید .

یکی دیگر از جنبه های بررسی تفاوت این دستگاه ها کارهای مختلفی است که یک محصول می تواند انجام دهد . برای مثال دستگاه هایی داریم که به صورت هم زمان علاوه بر پرینتر ، اسکن ، فکس و کپی نیز انجام می دهند . یا برای مثال انواع مختلفی از این محصولات وجود دارد که امکان اتصال از طریق وایفای یا شبکه را فراهم می کنند که هنگام خرید باید به این ویژگی ها دقت کرد.

 

پرینتر های لیزری

پرینترهای لیزری به دستگاه هایی گفته می شود که از اشعه ی ضعیف شده ی لیزر و خاصیت الکترو مغناطیسی جهت انجام عمل چاپ استفاده می کنند . در بخش زیرین می توانید توضیحاتی در مورد این کالاها در فروشگاه اداریم بخوایند .

 

hp laser printer

لیزری اچ پی ( HP LaserJet )

شرکت اچ پی در زمینه ی تولید چاپگرها و به طور کلی تر ماشین های اداری ید طولایی دارد . این کمپانی بزرگ آمریکایی یکی از پیشگامان پیاده سازی و ابداع امکانات و تکنولوژی های خاص و ویژه در زمینه پرینت است .

 

اگر قصد خرید یک پرینتر را داشته باشید ، HP یکی از نام هایی است که پیش از هر چیزی در ذهن شما طنین انداز خواهد شد . کمپانی بزرگ اچ پی دستگاه های لیزری زیادی را تولید کرده است که هر کدام امکانات خاص خود را دارند ، از دستگاه هایی که امکان اتصال به سوییچ و روتر یک شبکه ی کامپیوتری را دارند گرفته ، تا آن هایی که توانایی چاپ دو رو را دارند . خرید چاپگرهای لیزری اچ پی به دلیل به صرفه بودن و مناسب بودن قیمت مواد مصرفی بسیار گزینه ی خوبی برای شما خواهد بود . در این صفحه می توانید تمامی دستپاه های چاپگر را دیده و کالای مورد نظر خود را انتخاب کنید .

 

لیزری سامسونگ

چندی پیش کمپانی کره ای سامسونگ ، خط تولید پرینترهای خود را به اچ پی واگذار کرد . از این رو دیگر چاپگر جدیدی با نام سامسونگ روانه ی بازار نخواهد شد .

 

لیزری کنون

پرینتر لیزری کانن ( کنون ) یکی دیگر از محصولاتی است که می تواند توسط شما مورد بررسی قرار گیرد و در صورت همخوان بودن با سطح نیاز های شما گزینه ای خوب برای خرید باشد . کارتریج های موجود در این پرینتر ها نیز امکان شارژ مجدد را داشته و ارزش خرید بالایی را دارند .

 

پرینتر های جوهر افشان

جوهر افشان ها همانطور که از نامشان پیداست ، با پاشیدن جوهر بر روی کاغذ عمل چاپ را انجام می دهند . این دستگاه ها به لطف وجود یک خط کش و یگ نقاله محل دقیق قرار گیری متن یا تصویر را تشخیص داده و هد کارتریج را به وسیله ی قعه ای به نام حمال یا کریر به محل مورد نظر برده و جوهر را روی کاغذ می پاشند .

 

canon pixma ink printer

جوهر افشان اچ پی ( HP InkJet )

دستگاه های جوهر افشان اچ پی نیز مدل های زیادی دارند . اکثر دستگاه های قدیمی جوهر افشان این برند ، دو کارتریج داشته که یکی وظیفه ی حول جوهر سیاه و دیگری وظیفه حمل جوهر های آبی زرد و قرمز را بر عهده دارند.

 

این در حالی است که انواع جدید تر نیز وجود دارند که برای هر رنگ یک کارتریج جدا داشته و دستگاه هایی نیز وجود دارند که کارتریج های جوهر بسیار حجیمی داشته و ظرفیت کاری بالایی دارند .

 

لازم است بدانید چاپگرهای جوهری اچ پی به دلیل عدم امکان شارژ کارتریج هزینه چاپ نسبتاً بالایی به ازای هر برگه دارند و از این نظر چندان به صرفه نیستند . با این وجود برای برخی مقاصر خاص می توانند انتخابی مناسب باشند.

 

 

 

 

 

 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.