elham724

اطلاع رسانی

elham724

اطلاع رسانی

نگاهی به عملکرد بسکتبال در سال ۹۷

سال ۹۷ برای بسکتبالیست‌های کشورمان در حالی آغاز شد که در سال ۹۶ رامین طباطبایی توانست به عنوان رئیس جدید انتخاب شود و این فدراسیون کمی به ثبات برسد.


عملکرد تیم‌های باشگاهی

  

لیگ بسکتبال آقایان در سال ۹۷ تا پایان مرحله اول برگزار شد و در پایان تیم‌های بسکتبال پتروشیمی بندر امام و شیمیدر در رتبه‌های اول و دوم ایستاند.


در همین سال تیم بسکتبال پتروشیمی بندر امام در رقابت‌های قهرمانی آسیا با مهران حتمی قهرمان شد و تیم های بسکتبال پتروشیمی بندر امام و شیمیدر تهران هم در رقابت‌های غرب آسیا شرکت کردند که در نهایت با قهرمانی شیمیدر به پایان رسید.


نگاهی به عملکرد بسکتبال در سال ۹۷


تیم‌های بسکتبال گروه بهمن و هیرو هم به ترتیب در جایگاه اول و دوم سپور لیگ بانوان قرار گرفتند، اما در همین سال تیم‌های بسکتبال کوشا سپهر و پالایش نفت آبادان در رقابت‌های غرب آسیا به میدان رفتند، اما نتوانستند در جمع ۳ تیم اول قرار بگیرند. تیم‌های الریاضی بیروت، هفتمن لبنان و الفحیص لبنان به ترتیب در جایگاه اول تا سوم ایستادند. این رقابت‌ها از تاریخ ۱۹ تا ۲۵ فروردین به میزبانی اردن برگزار شد.


رقابت‌های ملی


تیم‌های ملی بسکتبال کشورمان مخصوصا در بخش آقایان سال شلوغی را گذراندند. ملی پوشان کشورمان در ۴ پنجره رقابت‌های انتخابی جام جهانی ۲۰۱۹ که قرار است به میزبانی چین برگزار شود به میدان رفتند و در نهایت توانستند برای سومین بار در تاریخ راهی این مسابقات شوند.


تیم ملی بسکتبال کشورمان در آخرین دیدار خود توانست استرالیا (تیم چهارم المپیک ریو ۲۰۱۶) را در تهران شکست دهد و راهی جام جهانی شود.


ملی پوشان کشورمان همچنین در این سال چند اردو برگزار کردند و در تورنمنت اطلس و اردوی صربستان حاضر شدند. آسمان خراش ها همچنین پیش از بازی مقابل ژاپن و استرالیا در پنجره آخر انتخابی جام جهانی مقابل تیم ملی اردن دو بازی تدارکاتی برگزار کردند.


نگاهی به عملکرد بسکتبال در سال ۹۷


شاگردان شاهین طبع همچنین توانستند در رقابت‌های بازی‌های آسیایی جاکارتا با شکست سوریه، ژاپن وکره جنوبی راهی فینال شوند و در پایان با شکست مقابل چین به عنوان نایب قهرمانی برسند.


تیم ملی بسکتبال ۳ در ۳ بازی‌های آسیایی جاکارتا صاحب مدال برنز شدند.


تیم‌های ملی بسکتبال بانوان ۳ در ۳ کشورمان هم در همین سال در تورنمنت‌های مختلفی به میدان رفتند آن هم توانستند در رقابت‌های غرب آسیا قهرمان شوند و در بازی‌های آسیایی جاکارتا هم تا مرحله یک چهارم نهایی بالا روند و جواز حضور در رقابت‌های المپیک جوانان را کسب کنند.


آسمان خراش های بانوی ایرانی، اما در این رقابت‌ها و قهرمانی جهان نتوانستند از گروه خود صعود کنند.


حواشی سال ۹۷


بسکتبال در سال ۹۷ هم با حاشیه‌هایی همراه بود که از جمله آن می‌توان به درگیری لفظی میان چند تن از ستارگان تیم ملی مردان بزرگسال با سرپرست تیم ملی درآستانه بازی مقابل زاپن در پنجره جام جهانی اشاره کرد.


دیگر حاشیه خط خوردن نام حامد حدادی از لیست تیم ملی در استانه پنجره ششم و بازی مقابل ژاپن و استرالیا بود.


نگاهی به عملکرد بسکتبال در سال ۹۷


همچنین تیم بسکتبال ۳ در ۳ آقایان کشورمان نتوانست در به دلیل آن که در رده امید تیم ایران در جمع ۲۰ تیم برتر دنیا بود حاضر شود البته در آستانه اعزام ملی پوشان بانوان هم چنین حواشی وجود داشت که بر طرف شد.


مشکلات حامی مالی و فدراسیون و ماجرای اعزام تیم بسکتبال بانوان پالایش نفت آبادان به رقابت‌های غرب آسیا از جمله این مسائل بود.


اتفاقات خاطره انگیز سال ۹۷


صعود تیم ملی بسکتبال آقایان به رقابت‌های جام جهانی آن هم برای سومین بار در تاریخ خود، نایب قهرمانی آسمان خراش های بزرگسال مردان ایران در بازی‌های آسیایی جاکارتا، عنوان سومی تیم ملی بسکتبال مردان ۳ در ۳ در رقابت‌های بازی‌های آسیایی جاکارتا و در نهایت صعود بانوان ایرانی به مرحله یک چهارم نهایی بازی هیا آسیایی جاکارتا، قهرمانی آن‌ها در غرب آسیا و حضور در المپیک جوانان از جمله اتفاقات خاطره انگیز سال ۹۷ بود.

 منبع : باشگاه خبرنگاران 


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.