elham724

اطلاع رسانی

elham724

اطلاع رسانی

15 غذای ناسالم که در واقع شما را بهتر زندگی می کنند

دشوار است که دقیقا بدانید که غذاهای محبوب ناسالم هستند. در حقیقت، غذاهای مختلف شهرت بدی را به دست آورده اند، اما وقتی که از لحاظ اعتدال لذت می برند، از مزایای سلامتی بسیار عالی برخوردارند. در اینجا 15 غذا وجود دارد که مجبور نیستید غذا خوردن را احساس کنید. (یک نوشیدنی الکلی می تواند به شما کمک کند که طول عمر بیشتری داشته باشید - در صفحه 10).  


1. شکلات

کاسه ای با کشمش با شکلات

شکلات تیره برای شما مناسب است. | Esdelval / Getty Images


هنگامی که به شکلات می آید، مزایای سلامتی بستگی به نوعی که می خورید. در حالی که برخی از افراد ممکن است فکر کنند که باید شکلات را کاملا قسم بخورند، شکلات تیره دارای مزایای سلامتی عالی است. آنتی اکسیدان ها بیشتر از بعضی از میوه ها و همچنین مقدار زیادی فیبر است. و برخی مطالعات نشان داد که ممکن است فشار خون پایین و سطح کلسترول را کاهش دهد، که به این معنی است که ممکن است از بیماری قلبی جلوگیری کند.


بعد: این غذای صبحانه واقعا برای شما مناسب است.


2 عدد تخم مرغ

صبحانه تخم مرغ سخت پخته شده

تخم مرغ یک انتخاب صبحانه سالم هستند. | budgaugh / iStock / گتی ایماژ


مردم یک بار فکر کردند که تخم مرغ یک راه اصلی برای افزایش کلسترول بد است اما تحقیقات غیرممکن است. تخم مرغ روی کلسترول اثر ندارد و برخی از مزایای سلامتی خوبی دارند. تخم مرغ یک پروتئین کامل هستند، به این معنی که آنها شامل همه 9 آمینو اسید ضروری هستند که اسیدهای آمینه هستند که باید از غذاها دریافت کنید. تخم مرغ به شما کمک می کند وزن سالم خود را حفظ کنید، و کارشناسان می گویند که هیچ ارتباطی با بیماری های قلبی ندارند.


بعد: این گوشت با ویتامین ها بسته بندی می شود.

3. گوشت قرمز

گوشت و سبزیجات

گوشت قرمز سالم است. | rez-art / گتی ایماژ


خوردن گوشت قرمز بیش از حد به بیماری قلبی و سرطان مرتبط است. اما مانند بسیاری از غذاها، گوشت قرمز واقعا در حد اعتدال بسیار سالم است. این با ویتامین B12، روی و پروتئین بارگذاری شده است، و این علاوه بر رژیم غذایی است. با این حال، مصرف گوشت قرمز در هر روز ممکن است شما را در معرض خطر ابتلا به بیماری های قلبی یا سرطان قرار دهد. اما در یک استیک یک بار در هفته غرغر می تواند در حقیقت چندین مزایای بهداشتی را ارائه دهد بدون آن که شما را در معرض خطر قرار دهد.


بعد: این میان وعده خوشمزه دارای مقدار زیادی کلسیم است.

4. پنیر

پنیر

پنیر پر از کلسیم است. | fotek / گتی ایماژ


پنیر چاقی است و بعضی از انواع پنیر در سدیم بالا هستند، که این میان وعده خوشمزه شهرت بدی را به ارمغان می آورد. اما خوردن یک اونس پنیر هر روز در واقع سلامت شما را بهبود می بخشد. پنیر دارای مقادیر مفید کلسیم، پروتئین، روی و ویتامین A و B12 است. همه اینها برای حفظ سلامت قلب شما، استخوان های شما قوی و مغز شما تیز است. خوردن یک کاسه از ماکارونی های بسته بندی شده و پنیر بهترین گزینه نیست، اما یک اونس چددار تیز به شما تمام این مزایا را می دهد.


بعد: این سبزی نشاسته دار است که شما فکر می کنید سالم است.

5. سیب زمینی

سیب زمینی

سیب زمینی نشاسته سالم است. | یلنا یمچوک / iStock / گتی ایماژ


بسیاری از مردم فکر می کنند سبزیجات نشاسته ای مانند سیب زمینی برای شما مناسب نیستند. اما سیب زمینی پر از ویتامین ها و مواد معدنی مانند پتاسیم، ویتامین C و فیبر است. به علاوه، آنها حاوی کربوهیدراتهای ساده هستند که از کربوهیدرات سالم بدن شما برای سوخت نیاز دارند. سیب زمینی سفید علاوه بر هر وعده غذای عالی است - شما ممکن است بخواهید از سیب زمینی سرخ شده جلوگیری کنید، هرچند، از آنجا که آنها عمیقا سرخ کرده اند.


بعد: بسیاری از مردم این را با سلامت بدنی مرتبط می کنند.

6. روغن زیتون

روغن زیتون اضافی

روغن زیتون پر از چربی های سالم است. | Dulezidar / iStock / Getty Images


هر چیزی که "روغن" نامیده می شود اغلب به خاطر سلامتی شما وحشتناک است اما استثنائات وجود دارد. یک قاشق غذاخوری روغن زیتون حاوی چربی های قلب سالم است که به عنوان چربی های غیر اشباع شناخته می شود. همچنین دارای خواص ضد التهابی است و نشان داده شده است که به پیشگیری از بیماری هایی مانند آلزایمر و دیابت کمک می کند. اگر شما به دنبال یک راه سالم برای ترکیب روغن زیتون به رژیم غذایی خود هستید، سعی کنید آن را به سالاد یا سس خانگی خود اضافه کنید.


بعد: بعضی از این ها را برای یک نوشیدنی صبحانه بخورید.

7. کره بادام زمینی

کره بادام زمینی خوشمزه در یک کاسه

یک کره بادام زمینی را برای یک نان گندم کامل برای یک صبحانه سالم استفاده کنید. | iStock.com/Alleko


کره بادام زمینی یکی دیگر از مواد غذایی است که برای محتوای چربی آن شهرت بدی کسب می کند. اما یک قاشق غذاخوری از کره بادام زمینی میزان خوبی از پروتئین را تامین می کند، بنابراین برخی از تست های کل گندم شما یک صبحانه است که شما را برای بیشتر روز نگه می دارد - و شما مجبور نیستید از آن پشیمان شوید. این شامل مقدار خوبی از ویتامین E، منیزیم و پتاسیم نیز می باشد.


بعد: این میان وعده دستی است که شما فکر می کنید سالم است.

8. پاپ کورن

کره پاپ کورن

پاپ کورن ساده یک میان وعده سالم است. | iStock.com/itakdalee



پاپ کورن کره بادام زمینی بهترین انتخاب نیست اگر سعی دارید سالم بمانید. اما پاپ کورن یک غذای کم کالری، کل دانه است که واقعا برای شما بسیار مفید است. ترک نمک و کره، از آنجایی که فقط چربی و سدیم را اضافه می کند و از پاپ کورن ساده برای درمان سالم استفاده می کند، غذا نخورید. علاوه بر این، تحقیقات پاپ کورن را برای جلوگیری از سرطان به دلیل پلی فنول ها مرتبط کرده است.



بعد: در مورد مصرف این هر روز بد نیست.

9. قهوه

یک نفر قهوه را می ریخت

بدون نیاز به گذراندن قهوه صبحانه شما وجود ندارد |

10. شراب قرمز

شراب در شیشه

یک لیوان شراب قرمز هر شب مفید است. | Plateresca / iStock / گتی ایماژ


شراب قرمز حاوی رزوراترول است که ترکیبی است که در پوست انگور قرمز وجود دارد. نشان داده شده است که کلسترول را پایین می آورد و حاوی آنتی اکسیدان های قلب است. اما کارشناسان بر این باورند که نباید بیشتر از یک لیتر در روز بخورید تا مزایای بهینه را به دست آورید. و اگر سابقه سوء مصرف الکل داشته باشید، از آن به عنوان یک دلیل برای شروع نوشیدن استفاده نکنید. اما برای کسانی که دوست دارند روزی بخوابند و هر شب از شیشه لذت ببرند، می توانید این کار را بدون نگرانی انجام دهید.


بعد: این غذا اثر مشابهی با نان سفید ندارد.

11. پاستا

ماکارونی ایتالیایی خشک

پاستا اثر مشابهی با نان سفید ندارد. | آنا کورزاوا / گتی ایماژ


پاستا اغلب به عنوان نان سفید به عنوان دسته بندی می شود، زیرا حاوی قندهای ساده است. اما پاستا در واقع باعث افزایش میزان قند خون شما نان سفید نمی شود، بنابراین نباید در آن دسته بندی قرار گیرد. این غذا اغلب با غذاهای سالم مانند گوشت و سبزیجات همراه است و به یک وعده صبحانه اضافه می شود. ماکارونی کامل گندم نیز معمول است، که کربوهیدرات های پیچیده ای را ارائه می دهد و مزایای سلامتی دانه های کامل را به شما می دهد.


بعد: کلمه "شکلات" باعث می شود مردم فکر می کنند این ناسالم است.

12. شیر شکلاتی

شیر کاکائو

شیر شکلات سالم است. | دستبند نقاشی / گتی ایماژ


بسته به نوع شکلات شما استفاده می کنید، شیر شکلاتی می تواند در قند بالا باشد، که باعث می شود بسیاری از مردم تصور می کنند این ناسالم است. اما نوشیدن شیر شکلات به شما تمام مزایای شیر (کلسیم، پتاسیم و سایر ویتامین ها و مواد معدنی) را به طریقی که خوشمزه است و نباید ناخوشایند باشد، به شما می دهد. گزینه های خاصی مانند Ovatine و Nesquik وجود دارد که سالم تر از شربت شکلات معمولی هستند.



بعد: این بیشترین مواردی است که باعث می شود این درمان ناسالم باشد.

13. ماست منجمد

ماست منجمد با تراشه های تازه میوه و شکلات

هنگامی که به ماست یخ زده می آید، سرامیک نقش مهمی ایفا می کند. | iStock.com/TraceRouda



ماست یخ زده یک جایگزین سالم برای بستنی است، اما با توانایی اضافه کردن دسته ای از شیرین کننده ها، جای تعجب نیست که مردم همیشه آن را سالم نمی بینند. اما گرفتن وانیل یخ زده ماست و اضافه کردن میوه های تازه و آجیل باعث می شود آن را به درمان سالم است که با ویتامین ها و مواد معدنی بسته بندی شده است. یک نمک از شکلات تیره اضافه کنید و یک دسر سالم و شاد داشته باشید.



بعد: در حالت اعتدال، این عنصر برای شما بد نیست.

14. کره

مارگارین

کره سالم است. | یلنا یمچوک / iStock / گتی ایماژ



کره معمولا غذای سالم نیست. بزرگترین مشکل کره این است که مردم بیش از این غذا می خورند و از آنجا که چربی زیاد است، خیلی چیز بدی است. اما در حقیقت، کره واقعا دارای مزایای سلامتی خوبی است. این ویتامین ها در ویتامین A و E بالا است و در واقع حاوی چربی های اشباع شده بدن است که بدن نیاز دارد. با یک قاشق غذاخوری کره فقط یک قاشق سوپ خوری را اضافه کنید و از مزایای این غذا بیرون میروید.



بعد: همه نان ها برابر نیستند.

15. نان

نان گندم

نان گندم را به جای نان سفید استفاده کنید. | janetleerhodes / گتی ایماژ



درست است که نان سفید حاوی کربوهیدرات ساده است که موجب افزایش قند خون می شود. با گذشت زمان، ممکن است خطر ابتلا به دیابت را افزایش دهد. اما علاوه بر نان سفید، نان های زیادی نیز وجود دارد. ترش، چاودار، گندم و کل گندم جایگزین بسیار سالم هستند. اگر بخواهید وزن خود را کاهش دهید، نیازی به رژیم نان نیست. نگران نباشید، چند نوع نان را آزمایش کنید تا بتوانید بهترین نوشیدنی را بیابید و با این نوع چوب نگه دارید.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.