elham724

اطلاع رسانی

elham724

اطلاع رسانی

در اینجا چگونگی فشار خون بالا می تواند چشم شما را تحت تاثیر قرار دهد

فشار خون بالا می تواند آسیب جدی به قلب شما وارد کند. اما این دیگر قسمت های بدن نیز شامل چشم می شود. باور کنید یا نه، زمانی که از قلب خود مراقبت نکنید، ممکن است باعث ایجاد آسیب در جاهای دیگر نیز شود. در اینجا چگونگی فشار خون روی چشم شما تاثیر می گذارد.  


چشم زنان

فشار خون بالا می تواند باعث آسیب چشم شود. | dimid_86 / گتی ایماژ



فشار خون بالا رگهای خونی را در شبکیه ایجاد می کند

هنگامی که فشار خون بالا دارید، به این معناست که فشار فشار خون روی دیواره های شرایین شما بیشتر از حد طبیعی است. این می تواند توسط چندین چیز ایجاد شود، اما اغلب ژنتیک یا رژیم غذایی با سدیم بالا است. هنگامی که سدیم زیادی مصرف می کنید، کلیه های شما نمی توانند خون شما را به درستی فیلتر کنند. در نتیجه، سلول های خونی، آب را حفظ می کنند، و باعث می شود که آنها از طریق شریان ها شما را تحت فشار قرار دهند. دیواره های شرایین، شبیه به یک عضله، قوی تر و ضخیم تر می شوند تا کار سخت تر از فشار دادن خون را حفظ کنند. هنگامی که دیواره های شریانی بیش از حد ضخیم می شوند، باعث انسداد می شوند.



چشمان شما پر از عروق خونی هستند. هنگامی که فشار خون بالا دارید، این عروق خونی به درستی عمل نمی کند و سبب آسیب شدید چشم می شود.


این می تواند به بیماری چشم منجر شود

آسیب به عروق خونی در چشم، یک نام دارد: رتینوپاتی هیپرتانسیون. این اتفاق می افتد زمانی که رگ های خونی در اطراف شبکیه آسیب دیده است. شبکیه چیزی است که به تصاویر تمرکز می کند - این ستون فقراتی است که ما می بینیم. اگر فشار خون شما درمان نشود، بیماری چشم تنها بدتر خواهد شد. رتینوپاتی هیپنوتیزمی ممکن است در ابتدا نشانه ای از علائم نشود - فشار خون بالا معمولا به هیچ وجه نشان نمی دهد. اما اگر برای امتحان چشم بروید، پزشک شما احتمالا آن را کشف خواهد کرد. او پشت چشم خود را بررسی و علائم خاصی را مشاهده می کند، مانند رگ های خونی، لکه های روی شبکیه، تورم شبکیه و عصب بینایی و خونریزی به پشت چشم.


در نهایت، بینایی ممکن است رخ دهد

اگر رتینوپاتی پرفشاری شما هرگز درمان نشود و فشار خون بالا همچنان ادامه یابد، می تواند منجر به مشکلات بینایی دائمی شود. سایر مشکلات چشم، مانند آسیب عصبی و ایجاد مایع، همچنین از فشار خون بالا می باشد و می تواند منجر به از دست دادن بینایی شود. اگر این بیماری ها درمان نشوند، در نهایت به نقطه ای می رسند که شبکیه دیگر نمی تواند به درستی عمل کند.


مشکل دیگر که ممکن است همراه با فشار خون بالا باشد سکته مغزی است. هنگامی که سکته مغزی دارید، یک انسداد در رگ ها وجود دارد که مانع جذب اکسیژن خون از مغز شما می شود. وقتی این اتفاق می افتد، مغز نمی تواند به درستی عمل کند و یک عارضه جانبی رایج، از دست دادن بینایی است.


از طریق رژیم غذایی و ورزش، می توانید فشار خون خود را پایدار نگه دارید

حتی پس از اینکه شما متوجه شدید فشار خون بالا دارید، راه های زیادی برای حفظ آن وجود دارد و از آسیب دیدن بدن خود جلوگیری می شود. مهمترین چیزهایی که باید انجام دهید این است که رژیم سالم و ورزش را بطور مداوم مصرف کنید. بدن شما با مواد غذایی با سدیم بالا مانند غذای سریع، غذای سرخ شده و مواد غذایی حاوی نمک افزوده بدن خود را بارگیری می کند و راه بسیار خوبی برای تضمین فشار خون بالا در طول زندگی است. رژیم غذایی خود را با میوه ها، سبزیجات و پروتئین لاغر پر کنید. اطمینان حاصل کنید که روزانه ورزش کنید قدم بزنید تا قلب شما کار کند قلب یک عضله است، به این معنی است که باید برای انجام بهترین کارها مورد استفاده قرار گیرد. جلوگیری از فشار خون بالا ممکن است اگر شما گام های مناسب را بگیرید و عادات سالم را ایجاد کنید.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.