elham724

اطلاع رسانی

elham724

اطلاع رسانی

دستگاه ها و سیستم های امنیتی و ساعت حضور و غیاب

 

ساعت حضور و غیاب یا سیستم های ثبت حضور و غیاب سیستم های طراحی شده برای ثبت ورود وو خروج کارمندان و یا افراد یک مجموعه به کار میرود، ساعت های حضور و غیاب تنها برای شرکت ها بکار نمیرود بلکه در مجموعه ها و صنف های مختلف مانند باشگاه ها ، دانشگاه ها، مدارس هم بکار میرود.دلیل اصلی استفاده از دستگاه های حضور و غیاب محاسبه و ثبت دقیق حضور کارمندان در محیط کار است   و انواع دیگر این دستگاه ها برای مکان های عمومی یا حتی پارکینگ ها استفاده میشود که نرم افزار های متفاوتی دارند برای کاربرد های متفاوت مثلا نرم افزار پارکینگ، نرم افزار ورود و خروج پارکینگ ، نرم افزار باشگاهی و ...

پیش از اختراع دستگاه ساعت زنی ، رفت و آمد کارمندان توسط یکی از پرسنل ثبت و یادداشت میشد اما دلایل بسیاری سبب روی آوردن مدیران سمت دستگاه های حضور غیاب شد که از این دلایل میتوان به موارد زیر شاره کرد:

محاسبه دقیق حقوق و دستمزد پرسنل بر اساس ساعات کاری

ثبت ورود و خروج پرسنل و آرشیو کردن رفت و آمد کارمندان

کنترل دقیق ورود خروج پرسنل

عدم سوء استفاده افراد غیر مسئول و سود جو

انواع دستگاه حضور و غیاب

دستگاه های حضور و غیاب در چند مدل طراحی شده که هرکدام دارای نحوه کار کرد گوناگونی میباشد. از این مدل ها میتوان مدل های زیررا معرفی کرد :

دستگاه حضور و غیاب اثر انگشتی

دستگاه حضور و غیاب تشخیص چهره

دستگاه حضور و غیاب دوربین دار

دستگاه حضور و غیاب کارتی

دستگاه کارتی پارکینگ

ارائه داده میشود که مدیران با توجه به نیاز مجموعه مدل و کاربرد دستگاه مورد نظر خود را انتخاب میکنند.

به طور کلی دستگاه و ساعات حضور و غیاب برای ثبت دقیق ورود و خروج ، ثبت اضافه کار و کسری کار ، ثبت ماموریت و مرخصی ها ، گزارش کامل پایان هرماه پرسنل ها ،آرشیو کلیه گزارشات هر پرسنل به صورت مجزا و جداگانه را انجام میدهند و برای کنترل و نظم دهی کاربرد بسیار بالایی دارند.

دستگاه حضور و غیاب باشگاهی

امروزه استفاده از دستگاه ها و سیستم های حضوروغیاب در اکثر مجموعه ها به کار میرود و مدیران با توجه به نیاز های خود برای شرکت ، مدارس ، دانشگاه و یا حتی باشگاه های خود از دستگاه های حضور و غیاب استفاده میکنند

اتوماسیون باشگاهی راه حلی کاربردی برای مدیریت پرسنل و باشگاه و مجموعه های فرهنگی می باشدکه شامل سخت افزار دستگاه حضور و غیاب باشگاه و مجموعه ای از نرم افزار دستگاه حضور و غیاب باشگاهی میشود.این دستگاه ها قابلیت هایی مانند ثبت سانس های ورزشی و کنترل تردد در باشگاه است .

اعضای باشگاه با استفاده از سیستم های اثر انگشت ، تشخیص چهره ئ یا کارت هوشمند میتوانند وارد مجموعه بشوند وورزش مورد نظر خود را انتخاب کنند و هزینه استفاده از سالن از کارت هایشان کسر شود، از خدمات دیگر اتوماسیون باشگاهی میتوان به نرم افزار باشگاهی که شامل پکیج  کمد آنلاین باشگاهی و نرم افزار قفل هوشمند کنترل و نظارت مدیران بروی تردد افراد در رختکن ها و گزارشات مفید و کنترل عدم ورود افراد غیر مجاز به باشگاه ها میتوان اشاره کرد.

هدف از طراحی ، تولید و اجرای اتوماسیون باشگاهی ، باشگاه هایی کاملا اتوماتیک بوده که نیازی به اپراطور نداشته باشد و افراد بتوانند به سهولت  و با یک دستگاه حضور غیاب ارزان بدون ارتباط با اپراطور فعالیت خود را انجام دهند.

دستگاه اکسس کنترل چیست

 دستگاهاکسس کنترل دستگاهی است برای کنترل دسترسی تکنولوژی به صورت مدرن و کاربردی برای سازمان ها ، انبار ها ، مکان های شلوغ و پر تردد و مراکز امنیتی و مراکز عمومی مانند مترو ها و ایستگاه های اتوبوس است که برای افراد مشخص میکند افراد در چه زمانی و به چه مدت دسترسی به به مکان مورد نظر خود را داشته باشند .

دستگاه اکسس کنترل برای محدودیت و کنترل دسترسی افراد برای استفاده از یک دستگاه و یا مکان را مشخص و تعیین میکند ، علاوه بر این ها دستگاه اکسس کترل اجازه ورود و خروج افراد را صادر میکند و به وسیله یک پرسنل یا دستگاه بر روی درب های ورودی سازمان ها قرار میگیرد.

هدف اصلی استفاده از دستگاه های اکسس کنترل بالا بردن میزان امنیت و سطح اطمینان در مراکز میشود، دستگاه اکسس کنترل کاربرد های مختلفی دارد برای مثال دستگاهی که ورود خروج افراد را کنترل میکند برای ثبت رفت و امد پرسنل به کار میرود و یا دستگاهی که برای کنترل خارج کردن کالا ز انبار استفاده میشود یک دستگاه اکسس کنترل ثبت خروج است .

دستگاه های اکسس کنترل فقط به افرادی اجازه تردد میدهد که یکی از روش های کنترل دسترسی مانند رمزعبور، کارت ، اکسس کنترل اثرانگشتی ، و یا تشخیص چهره برایشان تعریف شده باشد.

در واقع و به طور کلی دستگاه اکسس کنترل و یا کنترل دسترسی اجازه ورود خروج و ثبت زمان آنهارا کنترل میکند و برای بالا بردن امنیت بکار میرود ، نکته حئز اهمیت این است که تمامی دستگاه های کنترل دارای یک چراغ میباشند که در صورت تایید اعتبار افراد به صورت رنگ سبز و در صورت جلوگیری از دسترسی به نشانه اخزار رنگ قرمز را نشان میدهد. جمع بندی دستگاه های اکسس کنترل به صورت زیر می باشد :   

گیت کنترل ترددو بازرسی( کاربردی برای فرودگاه ،ایستگاه مترو ، بی آرتی و ...)

دستگاه های کنترل دسترسی برای کنترل وارد و یا خارج کردن کالاها (کاربردی برای فروشگاه ها و انبارها و ...)

دستگاه حضور و غیاب برای ثبت رفت و آمد پرسنل و آرشیوکردن ازاطلاعات

دستگاه کنترل برچسب گذاری ها rfid  برای ردیابی افراد در ساختمان ها و یا ردیابی اجناس در انبارها

دستگاه گشت و نگهبانیمخصوص نگهبانان مراکز و مجتمع ها

ایکس ری چیست ؟

دستگاه بازرسی اتوماتیک اشعه ایکسرییک تکنولوژی است که بر اساس اصول مشابه بازرسی اتوماتیک نوری AOI است. با استفاده از اشعه ایکس به عنوان منبع آن، به جای نور مرئی، به طور خودکار ویژگی هایی را بررسی می کند که معمولا از نظر پنهان می شوند.بازرسی اتوماتیک اشعه ایکس در طیف گسترده ای از صنایع و برنامه های کاربردی، عمدتا با دو هدف عمده استفاده می شود:

بهینه سازی فرایند، یعنی نتایج بازرسی برای بهینه سازی مراحل پردازش زیر استفاده می شود.تشخیص آنومالی، یعنی نتیجه بازرسی، به عنوان یک معیار برای رد کردن بخشی (برای ضایعات یا کار مجدد) به کار می رود.در حالی که AOI عمدتا با تولید الکترونیک به علت استفاده گسترده در تولید PCB مرتبط است، AXI طیف گسترده ای از برنامه های کاربردی دارد. این از بررسی کیفیت چرخ های آلیاژی تا تشخیص قطعات استخوانی] در گوشت فرآوری می شود.

هر جا که تعداد زیادی از اقلام بسیار مشابه با توجه به استاندارد تعریف شده تولید می شود، بازرسی خودکار با استفاده از پردازش پیشرفته تصویر و نرم افزار تشخیص الگو (دید کامپیوتری) تبدیل به یک ابزار مفید برای اطمینان از کیفیت و بهبود عملکرد در پردازش و تولید شده است.

 مانند بازرسی نوری، بازرسی اشعه ایکس تصاویری از شی را تولید می کند. سپس تصویر توسط نرم افزار پردازش تصویر پردازش می شود که موقعیت و اندازه / شکل از ویژگی های مورد انتظار (برای بهینه سازی فرایند) یا حضور / عدم وجود اشیاء یا ویژگی های غیر منتظره / ناخواسته (برای تشخیص ناهنجاری) را تشخیص می دهد. به جای نور (قابل مشاهده)، از اشعه ایکس (که معمولا توسط یک لوله اشعه ایکس تولید می شود) از طریق شیء عبور می کند.

امتداد اشعه ایکس، یک آشکارساز است که یا اشعه ایکس را به نور مرئی تبدیل می کند (ایجاد یک تصویر نوری که توسط یک دوربین برداشت می شود) یا آرایه های حسگر که به طور مستقیم اشعه ایکس را انتخاب می کنند و آن را به یک تصویر الکترونیکی تبدیل می کنند . این تصویر به دلیل جذب مختلف اشعه ایکس در هنگام عبور از یک شیء تولید می شود و بنابراین می تواند ساختارهایی را در درون شی که از دید خارج پنهان شده اند، نشان دهد.

از دستگاه های ایکسری برای شناسلیی و تشخیص مواد مخدر هم استفاده میکنند که این دستگاه ها میتوانند در صورت بهمراه داشتن مواد مخدر به سرعت آن را شناسایی کرده و اخطار دهند علاوه بر مواد مخدر دستگاه ایکس ری مواد منفجره ها را هم تشخیص میدهند البته بعضی از گیت های بازرسی و این دستگاه های ایکسری مانند فلزیاب عمل می کنند و در هنگام بازرسی وجود هرگونه فلز و فلزات را تشخیص میدهد.

 دستگاه ایکسری شناسایی مواد مخدر قادر به شناسایی مواد مخدر هروئین ، مورفین، هشیش ، تریاک ، کوکائین ، کدئین ، کراک ، شیه ، و قرص های اکستازی میباشد و کالیبراسیون برای مواد مخدر جدید را داراست. از دستگاه ایکس ری در فرودگاه ها و پایگاه های امنیتی استفاده میکنند.

هدف استفاده از دستگاه ایکسری بالا بردن سطح امنیت و آرامش برای جامعه می باشد.امید است که بتوانیم دست به دست یکدیگر بدهیم تا بتوانیم امنیت و آرامش را در سراسر کشور برقرار کنیم .

منبع : تایگر

 

 

 

 

 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.